Ako užívať kreatinín 

Čo sa týka kreatinínu, môžeme sa často potykať s otázkou, ako by sa mal užívať, aby boli výsledky čo najlepšie. O tom, čo to kreatinín je, ako funguje a k čomu slúži sme písali v článku (tu).

Ako dávkovať kreatinín?

Teraz už ale späť k tomu, ako je možné kreatinín Creapure (produkt spoločnosti WeFood Nutrition) dávkovať, aby boli výsledky najlepšie. Je vhodné začať tzv. kreatinínovým nasýtením. Kreatinínové nasýtenie je fáza, kedy sa počas prvého týždňa navýši príjem kreatinínu oproti obvyklej dávke. Počas fáze kreatinínového nasýtenia sa obecne odporúča navýšiť jeho príjem až na 20 g denne, oproti normálnemu odporúčanému dávkovaniu, kedy sa odporúča užívať 2–5 g denne. Suplementácia kreatinínu sa odporúča, pretože obvyklá strava doplní jeho zásoby vo svaloch iba z 60 %.

Štúdie dokazujú, že príjem 20 g kreatinínu za deň hydratuje bunky vo svaloch a plná hydratácia pri tomto dávkovaní nastáva už za 6 dní, kým pri dávkovaní 2–5 g nastáva rovnaký stav až za 28 dní. Takže aj napriek tomu, že nie je kreatinínové nasýtenie nutné, praktikovanie fáze nasýtenia je určite rýchlejšie.

Odborníci odporúčajú užívať 20 g kreatinínu prvých 7 dní a potom prejsť ku klasickému dávkovaniu 2–5 g denne. Ako náhle totiž dôjde po 7 dňoch k plnému nasýtení, klasické dávkovanie je schopné nasýtenie udržať i po nasledujúce dni. Taktiež je vhodné kreatinín užívať spolu s inými, napríklad proteínovými doplnkami alebo beta Alaninom, pretože v tejto kombinácii môžu byť účinky ešte lepšie ako pri užívaní kreatinínu samotného. Okrem toho je dôležité vo fázy kreatinínového sýtení piť viac vody. Štúdie taktiež uvádzajú, že nie je dôležité, kedy kreatinín budete užívať, ale skôr aby užívanie bolo pravidelné.

4 pravidla dávkovania kreatinínu

Kreatinín teda môžeme odporučiť ako jeden z najefektívnejších doplnkov stravy. Pre najlepšie výsledky však odporúčame dodržovať tieto 4 pravidlá.

1) Prvých 7 dní využiť k nasýtení tela kreatinínom – 20 g kreatinínu denne
2) Po 7 dňoch udržovať príjem od 2–5 g kreatinínu denne
3) Dávkovať kreatinín v pravidelných intervaloch (čas príjmu nie je tak smerodajný)
4) Zvýšiť efektivitu kreatinínu je možné pomoci aminokyselín, proteínu či beta Alaninu

Kreatinín WeFood

WeFood má v ponuke ako kapsuľovanú tak práškovú (pripravujeme) formu kreatinínu Creapure® ktorý je ochrannou známkou pre originálny nemecký kreatinín monohydrát, zaisťujúci najvyšší čistotu (99,99%). Veľkosť častíc je z 98% menší ako 500 μm čo predstavuje záruku kvality a maximálnu vstrebateľnosť.